Cum te pregatesti pentru constructia unui garaj?
Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este obtinerea autorizatiei pentru constructia garajului si a altor acte necesare. Garajul este o anexa gospodareasca, iar demersurile pentru eliberarea documentelor de care ai nevoie sunt asematoare cu cele pentru ridicarea unei case.
Pentru obtinerea autorizatiei de constructie a unui garaj metalic, a autorizatiei de constructie pentru un garaj din lemn sau pentru unul din cadre de beton trebuie mai intai sa depui la primarie actele necesare pentru eliberarea unui certificat de urbanism. Conform Legii 50/1991, pe baza acestui certificat se va intocmi proiectul pentru obtinerea autorizatiei de constructie.
Documentele necesare pentru obtinerea certificatului de urbanism sunt:
- chitanta plata taxa;
- copie a actului de proprietate;
- doua planuri cadastrale la scara 1/2000;
- doua planuri cadastrale la scara 1/500.
Urmatorul pas este realizarea proiectului tehnic care va fi intocmit de un arhitect conform cerintelor urbanistice specifice amplasamentului, ce vor fi stabilite prin certificatul de urbanism.
Alt act necesar pentru constructia garajului este avizul de la Agentia pentru Protectia Mediului. De asemenea, in certificatul de urbanism se mai pot mentiona, printre altele, avize pentru prevenirea si stingerea incendiilor, de la racordarea la reteaua cailor de comunicatii si racordarea la retelele de utilitati.
Dupa eliberarea certificatului de urbanism, realizarea planlui garajului si obtinerea altor avize si acorduri necesare, se vor depune la primarie urmatoarele acte pentru autorizatia de constructie:
- dovada achitarii taxei pentru emiterea autorizatiei;
- proiectul de autorizare (extras din proiectul tehnic al garajului);
- certificatul de urbanism;
- avizele si acordurile necesare;
- copie dupa actul de proprietate asupra constructiei existente si a terenului;
- cerere tip.
Amplasarea garajului
Garaj independent
Garajul independent nu este conectat fizic in niciun fel cu cladirea. Asadar, el nu depinde de structura de rezistenta a casei, ceea ce inseamna ca poate fi construit chiar si dupa finalizarea acesteia. Este o optiune care ofera flexibilitate in privinta amplasarii, a formei si dimensiunilor, dezavantajul fiind acela ca ocupa mai mult spatiu.
Pentru ca nu este conectat la casa, garajul independent ofera un anumit grad de confort deoarece reduce zgomotul produs de diferite utilaje depozitate in interior sau produs de masini. Faptul ca necesita racordare separata la apa, electricitate si alte utilitati poate creste costurile initiale de constructie.
Garaj lipit de casa
Numit si garaj alipit, garaj langa casa sau de tip extensie, garajul lipit de casa are un singur perete comun cu locuinta. El poate fi atasat cladirii fie pe durata constructiei, fie ulterior. In cazul in care are o cale de acces catre casa, accesul in locuinta poate fi facut mai usor atunci cand ploua sau ninge.
Faptul ca structura de rezistenta depinde de cea a casei inseamna ca este mai usor de construit un garaj langa casa decat unul independent, fiind o varianta mai accesibila si din punct de vedere al costurilor. Zidul comun dintre casa si garaj reprezinta o bresa de securitate atat in cazul unor eventuale incendii, cat si a intrarilor prin efractie.
Garaj integrat in casa (suprateran sau subteran)
Garajul integrat face parte din casa, fiind o incapere cu rolul de a proteja autoturismele si alte obiecte. Spre deosebire de garajul independent si cel alipit, constructia garajului subteran sau suprateran poate fi facuta doar odata cu casa.
Avantajul principal al garajului integrat este acela ca se racordeaza cu usurinta la utilitati, transferul termic este mic, iar temperatura se mentine, de regula, constanta. De asemenea, este simplu ca spatiul respectiv sa fie destinat altor utilizari, precum camera de oaspeti, spalatorie sau sala de fitness. Pe de alta parte, daca se doreste extinderea garajului integrat, costurile unei astfel de lucrari sunt ridicate, iar punerea in practica este dificil de realizat.
Tipuri de garaje in functie de materialul ales
Garaj din BCA
BCA-ul este unul dintre cele mai populare materiale de constructie a garajului (afla din acest articol cum se executa corect zidaria din BCA). Acest tip de constructie are structura din beton cu armatura din otel, fiind o solutie durabila si rezistenta, recomandata pentru garajele independente, alipite, supraterane si in special pentru cele subterane, acolo unde greutatea casei este transmisa catre fundatia garajului.
Acest tip de structura este realizata dintr-un material maleabil, betonul putand fi turnat in orice forma. Un avantaj important al constructiei unui garaj din BCA este acela ca materialul poate absorbi si retine caldura, asigurand astfel confortul termic al spatiului - citeste aici ce alte caracterisitici si utilizari mai are BCA-ul. Principalul dezavantaj al acestui garaj este costul sau, ce poate fi cu pana la 50% mai ridicat decat cel al unui garaj metalic sau din lemn.
Garaj din lemn
Constructia unui garaj din lemn este rapida, montajul cadrelor fiind simplu de realizat de catre o echipa de profesionisti - de exemplu, un garaj suprateran din lemn poate fi ridicat in mai putin de o saptamana.
Pe de alta parte, daca lemnul nu este tratat cu diverse solutii speciale odata la aproximativ 10 ani, structura poate fi afectata de umiditate si atacata de termite. Pe termen lung, achizitia acestor solutii presupune costuri mai mari in comparatie cu intretinerea unei structuri din beton.
Garaj din metal
Constructia unui garaj metalic este o varianta moderna, structura din metal fiind mai rezistenta in comparatie cu cea din lemn si permitand o incarcatura mai mare. Metalul nu necesita tratamente pe termen lung, iar de multe ori aceste garaje sunt realizate din materiale reciclate, solutia fiind, in aceste cazuri, una sustenabila.
Costul unui astfel de garaj mai mare decat al celui din lemn si mai mic decat al celui din beton. Principalul dezavantaj al constructiei garajelor din metal este faptul ca nu este o optiune pentru garajele subterane.
Constructia garajului: Ghid pas cu pas
- Pasul 1: Turnarea sapei - sapa se toarna din doua lopeti de nisip la o lopata de ciment. Amestecul se intinde si se presara apa.
- Pasul 2: Turnarea cimentului - cimentul se toarna astfel incat fundatia sa aiba o grosime de cel putin 10 cm si spatii pentru scurgerea apei. Este important ca la turnarea cimentului in compozitie sa existe si sarme groase, deoarece acestea ofera scheletului constructiei mai multa stabilitate.
- Pasul 3: Ridicarea peretilor - daca ai ales un garaj din lemn, ai grija ca scandurile folosite pentru construirea peretilor sa fie cat mai apropiate unele de altele pentru a impiedica patrunderea prafului si a apei.
- Pasul 4: Acoperirea garajului - poti folosi materiale precum sindrila sau tabla metalica.
- Pasul 5: Vopsirea garajului - alege vopseaua potrivita pentru materialul utilizat; peste peretii din lemn poti aplica un lac ce va oferi un aspect ingrijit constructiei.
- Pasul 6: Montarea usii si a ferestrelor - opteaza pentru o usa potrivita nevoilor tale, iar daca in planul garajului erau incluse ferestrele, acum este momentul sa le montezi.
- Pasul 7: Amenajarea interiorului - pe langa spatiul unde va sta masina, poti amenaja o zona de lucru cu o masa, niste dulapuri si o lampa, precum si zone de depozitare cu rafturi si etajere.
Cat costa sa construiesti un garaj?
Pretul construirii unui garaj poate porni de la 100 de euro pe metru patrat. Insa pretul final este puternic influentat de tipul materialelor utilizate si pretul manoperei. Aproximarea costului corect se poate face in urma prezentarii unui proiect al garajului si un deviz al materialelor necesare.
Speram ca informatiile si sfaturile din acest ghid ti-au fost de ajutor. Te asteptam in magazinul online MatHaus.ro cu o gama variata de materiale, scule si unelte pentru orice proiect sau lucrare de construit, amenajat, renovat sau reparat.
Plaseaza o comanda, iar noi iti trimitem produsele in conditii optime, la orice adresa din Romania, acasa sau pe santier. Livrarea se face prin flota proprie de camioane prevazute cu brat specializat pentru descarcare sau prin firmele partenere de curierat.