De ce este importanta garantia parchetului?
Garantia parchetului (din lemn masiv, laminat, dublu sau triplu stratificat) iti ofera mai multe tipuri de asigurari:
- Produsul este rezistent la socurile si uzura specifice unei locuinte;
- Este durabil - suprafata este rezistenta si isi pastreaza aspectul si calitatea in timp;
- Este usor de curatat si de intretinut.
Daca placile de parchet sunt defecte sau prezinta deteriorari, producatorul le poate repara sau inlocui, in cazul in care au fost respectate instructiunile de montaj si alte aspecte despre care vom vorbi pe larg mai jos.
De asemenea, poti beneficia de o garantie intre 5 si 25 de ani sau pe viata, in functie de producator si de produs. Aceste informatii ar trebui sa se regaseasca pe ambalaj si in certificatul de garantie. In acelasi timp, garantia pentru acelasi tip de parchet difera pentru spatiile comerciale si cele rezidentiale.
Ia in considerare ca valoarea actuala (plata garantiei) scade anual, din momentul achizitionarii parchetului. Astfel, pentru o garantie de 5 ani, valoarea poate fi redusa cu 20% anual. In cazul uneia de 25 de ani, valoarea poate scadea cu 4% in fiecare an. Gasesti aceste detalii in certificatul de garantie al produsului.
De cele mai multe ori, produsele de calitatea a doua, vandute la reduceri, nu dispun de garantie. Acestea pot avea diferente de culoare si textura, mici deteriorari sau sunt ultimele pachete din stoc, ceea ce inseamna ca nu pot fi inlocuite.
Citeste si: Alegerea corecta a parchetului - din lemn masiv, laminat sau stratificat?
De ce poti pierde garantia parchetului?
Daca alegi parchet pentru amenajarile interioare si vrei sa beneficiezi de garantie, citeste cu atentie conditiile si exceptiile puse de producator. Iata principalele situatii in care poti pierde garantia.
Montare gresita sau in spatii neadecvate
Parchetul este insotit de instructiuni de montaj pe care trebuie sa le respecti, daca vrei sa pastrezi garantia produsului. Clientul este raspunzator pentru orice defecte cauzate de o montare gresita:
- Suprafata prezinta denivelari;
- Umiditatea suportului sau din incapere este prea mare;
- Spatiul periferic de dilatare este prea mic - alege o plinta de parchet corespunzatoare;
- Nu ai utilizat o bariera de vapori si parchetul s-a deteriorat din cauza umiditatii;
- Folosesti parchet obisnuit, neadecvat pentru incalzire in pardoseala;
- Pe durata montajului, temperatura din incapere a fost prea scazuta sau prea ridicata;
- Nu folosesti uneltele sau accesoriile pentru parchet specificate in certificatul de garantie: folie de protectie, bariera de vapori, adeziv, placi de polistiren, plinte s.a.;
- Ai montat placi de parchet care prezinta defecte din fabrica - daca observi ca produsul este deteriorat, anunta producatorul inainte de a realiza montajul;
- Nu ai respectat clasa de trafic si destinatia produsului - pentru incaperile cu umiditate crescuta sau prevazute cu alimentare cu apa, alege parchet adecvat pentru bucatarie, baie, spa, zona de langa piscina s.a.;
- Montajul in spatii comerciale nu a fost realizat de un montator profesionist.
Au fost folosite alte produse de curatenie decat cele recomandate
Garantia parchetului nu va fi aplicata, daca:
- Folosesti substante chimice corozive sau produse de curatenie si intretinere abrazive;
- Optezi pentru produse de ingrijire si de curatare diferite de cele indicate de producator;
- Utilizezi echipamente de curatare cu perii rotative, cu presiune inalta sau cu aburi, chiar daca sunt nerecomandate pentru tipul tau de parchet.
Parchetul a fost supus unor degradari dupa montare
In cazul uzurii naturale, nu beneficiezi de garantia parchetului. In aceasta categorie intra, printre altele, zgarieturile fine si decolorarile usoare. Mai mult, poti pierde garantia daca te incadrezi intr-una din urmatoarele situatii:
- Parchetul a fost degradat de masinile de lustruit, slefuit sau alte echipamente similare;
- Ai varsat pe parchet vopsele de par, agenti de decolorare sau alte substante de acest fel;
- Placa de parchet are zgarieturi, deformari sau deteriorari cauzate de animale de companie, obiecte ascutite si cazaturi ale unor produse grele.
Alte motive pentru care poti pierde garantia
- Indiferent ca vorbim de parchet laminat sau de alt tip, manipularea si depozitarea pachetelor au fost neconforme - produsele au fost supuse expunerii la soare, umiditatii excesive sau conditiilor meteo extreme;
- Parchetul a fost deteriorat de activitatile obisnuite din locuinta - lichide varsate care nu au fost indepartate imediat, urme de apa de ploaie sau zapada de pe incaltaminte etc.;
- Apar scurgeri la conductele si tevile de apa sau s-a format umiditate sub suprafata pardoselii.
- Produsul a fost supus inundatiei sau focului.
Tine cont ca specificatiile si conditiile difera in functie de producator si de tipul produsului. Spre exemplu, parchetul triplustratificat cu o grosime mai mare poate fi insotit de o garantie extinsa, in comparatie cu produsele mai putin rezistente la trafic si uzura
Cum sa eviti pierderea garantiei parchetului?
Odata ce ai constatat un defect, inainte sau dupa montarea parchetului, producatorul va inspecta produsul si va decide daca solicitarea este justificata sau nu. Placile deteriorate vor fi reparate sau inlocuite cu acelasi tip de parchet sau, in cazul in care nu mai este in stoc, cu unul similar. Pentru acest lucru, ai nevoie de:
- Certificatul de garantie stampilat;
- Dovada achizitiei - bon fiscal sau factura de vanzare;
- Daca producatorul pune aceasta conditie - factura serviciilor de montaj.
De asemenea, respecta instructiunile de montaj, de curatare si de intretinere a parchetului. In general, este necesar sa adaugi o bariera de vapori (a nu se confunda cu folia PEE sau izolatoare), pentru a beneficia de garantie.
Descopera mai multe: Cum se monteaza parchetul. Ghid pas cu pas pe intelesul tuturor
Comanda de pe site-ul mathaus.ro parchetul potrivit pentru proiectul tau. Pastreaza factura si respecta specificatiile producatorului din certificatul de garantie, pentru a beneficia de aceasta.